Aldığımız bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Kusurlu mal iadesi nasıl olur?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa başvuru yapılır?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
Satın alınan ürün arızalı çıkarsa ne olur?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Alınan bir ürünün arızalı çıkması durumunda neler yapılabilir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Yeni aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?
Tüketici; Arızalı veya bozuk ürünü iade edip parasını alabilir veya arızalı ürünü iade edip yenisiyle değiştirebilir. Ya da maldaki sorunun çözülmesini veya fiyat indirimi isteyebilir. Karar tüketiciye aittir; üretici veya satıcı bu konuda herhangi bir tavsiyede bulunamaz.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğunun anlaşılması hâlinde tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmesi yeterlidir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri 104’tür.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Ayıplı mal satışı halinde tüketicinin hakları Bu seçimlik haklarda tüketici; Müşteri, malın bedelini iade etme, malı ayıpsız bir mal ile değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satıcı, tüketicinin bu isteğini yerine getirmekle yükümlüdür.
Bozuk ürün kaç günde iade edilir?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Aldığım ürün arızalı çıktı nereye şikayet edebilirim?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Yeni aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?
Tüketici; Arızalı veya bozuk ürünü iade edip parasını alabilir veya arızalı ürünü iade edip yenisiyle değiştirebilir. Ya da maldaki sorunun çözülmesini veya fiyat indirimi isteyebilir. Karar tüketiciye aittir; üretici veya satıcı bu konuda herhangi bir tavsiyede bulunamaz.
Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nerelere başvurmalı?
Başvurular, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. İl sınırları içinde il tüketici hakem heyetleri, ilçe sınırları içinde ise ilçe tüketici hakem heyetleri kurulabilir.
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.